duikertje in Amerika

aan alles komt een eind

Woensdag 27 juni

Als afsluiting van de vakantie een bezoek gebracht aan twee `rustieke` dorpjes, die in Nederland ongetwijfeld de status 麓beschermd dorpsgezicht麓 zouden krijgen. Leuk, maar helaas mochten de auto麓s gewoon in de straat parkeren, waardoor het rustieke uitzicht toch wat beperkt was. De foto麓s komen als we thuis zijn, want de oplader van het notebook zit al in de koffer en het batterijtje begint langzaam leeg te geraken.

De koffers inpakken was zeker zo麓n puzzel als 4 weken geleden. Achteraf hadden we natuurlijk de helft van d e kleren thuis kunnen laten, want ze zijn niet gebruikt. Maar ja, als.......

Even voor de statistieken:

• - De auto moet zijn 1e beurt hebben bij 6500 mijl, dat gaan we net halen! De beginstand was ruim 200 mijl, in totaal hebben we 6265 mijl gereden. Met een gebruik van 1 liter op 10 km (ja, excell heeft dit netjes voor mij uitgerekend) valt goed te leven als de benzineprijs zo laag is.
  • - Favoriete restaurant: Applebee's, of een plaatselijke topper: meestal erg gezellig, goed eten en de prijs is oke.. Hoe vind je die plaatselijke topper? Als er veel pick-up's met een lokaal kenteken ruim geparkeerd op de parkeerplaats staan.
  • - De subway levert prima broodjes voor ontbijt of lunch. Ook om mee te nemen in de koelbox.
  • - Veel gelogeerd in Motel 6. En Super 8. Zoeken op internet gaat gemakkelijk en boeken gaat snel. Hou er rekening mee dat (vooral in het hoogseizoen, maar osoms ook daarbuiten) de goedkopere motels om zo'n 8 uur 's avonds echt allemaal vol zijn.
  • - Zeker meenemen: een verdeelstekker met een snoer van 1,5 meter. Handig om alle electronika in een keer op te laden. Je hebt dan maar een verloopstekker nodig. Let wel even op of de adapter/apparaat geschikt is voor 110 V.
  • - Blijf je langer in Amerika? Het loont zeker om een koelbox te kopen. In ieder hotel is ijs verkrijgbaar en zo'n box houdt je drinken en hapjes lekker koel.

Nou, dat was het. We hopen dat jullie met plezier onze reis gevolgd hebben. Wij hebben een fantastische reis gehad waar we nog tijden op kunnen teren. Nog 'even' naar huis vliegen, hopelijk zonder de avonturen van de heenreis.

Groetjes, en we zien jullie hopelijk allemaal binnenkort,

Anneke, Leo en Jil

Fred en Corry

Leo gefeliciteerd. Heb een leuke dag al zal het wel druk zijn. Auto inleveren enz. En die automaat, nog eens over denken, wij hebben hem al en het rijdt 贸贸贸贸贸 zo'lekker.

janine

Dank voor het meereizen was erg leuk en een hele goede terugreis gewenst.